نقش امام زمان در هستی

نقش امام زمان در هستی

نقش امام زمان در هستی

آن سفر کرده که صد قافله دل همره اوست  هر کجا هست  خدایا تو نگهدارش باش

اگر از وسوسه نفس و هوا دور شوی         بی گمان ره ببری در حرم اسرارش

در سوره  والشمس خداوند قسم یاد می کند به خورشید که تفسیر شده است به خاتم الانبیا و قسم به بدر که ماه تفسیر به سید المظلومین امیر المومنین شده و قسم به روز هنگامی که تجلی می کند که تفسیر به صاحب الزمان شده  عالم در ظلمت است تا بیاید . از ایشان سوال شده مردم در غیبت چگونه از شما استفاده می کنند  – مانند استفاده از خورشید وقتی پس پرده ابر است . این تشبیه معانی لطیفی دارد  د رمنظومه شمسی  مرکز خورشید است که سیارات بسیاری گرد آن می گردند . البته در ورای این خورشید امیر فرمود ان وراء شمسکم اربعین شمسا و فیه خلق کثیر ( که اربعین نماد و دلیل بر کثرت است) و ان وراء قمرکم اربعین قمرا و فیه خلق کثیر . تشبیه دانشمندان : کره زمین در عالم هستی مانند خشخاشی در صحرا است  وما در این عالم چیستیم . امام صادق : این کره زمین در مقابل آسمان اول کحلقه فی فلاه و آسمان اول در مقابل آسمان دوم کحلقه فی فلاه و آسمان دوم در مقابل آسمان سوم کحلقه فی فلاه و چهارم در برابر پنجم ... ما فوق این آسمان هفتم ظلمتی است که آسمان هفتم در مقابل آن کحلقه فی فلاه و بالای آن ظلمت نوری است که آن ظلمت در مقابل آن نور کحلقه فی فلاه بعد حضرت می فرماید تمام این عوالم در مقابل ما معصومین مانند کف دست شماست در مقابل شما یعنی همگی در حضورماست . اثر تربیتی این حدیث : همه درحضور آقاییم

 دل نگه دارید ای بی حاصلان    در حضور حضرت صاحب دلان

لحظه به لحظه در مقابل اوییم چه درخلوت و در جمع .

پس مرکز منظومه خورشید است . دانشمندان : اگر یک درجه جاذبه خورشید زیاد شود همه افلاک به هم می خورند و اگر یک درجه جاذبه آن کم شود باز همه به هم می خورند . پس آنچه این افلاک را نگه می دارد جاذبه خورشید است اگر نازی کند آنی به هم ریزند قالبها . لو لا الحجه لساخت الارض باهلها . در روزهای ابری درست است شما خورشید را نمی بینید ولی خورشید نقش خود را ایفا می کند . ( نور و انرزی و گرما و... ) بیمنه رزق الوری . در روزها ی ابری هم اهل دقت گاهی  خورشید را می بینند .

در حالات پدر مقدس اردبیلی : سیبی زیبا روی آب می آمد دید و خورد بعد فکر کرد حلال بود ؟ مسیر آب را رفت به باغی رسید به صاحب باغ : حلال کن – این باغ مال 4 برادر است یک چهارم آن را من راضی ام . رفت برادران را پیدا کند . ( مردم اهل رعایت نیستند ماشین را از پارکینگ مراسم احیا به ماشین دیگر می کوبد و می رود و...) یک از برادرها گفت به یک شرط حلالت می کنم که دختری دارم هم کر است و هم کورو هم لال را بگیری . صیغه عقد را خواندند وقتی دید گفت اینکه هم چشم و... چرا؟ کور است چون نامحرم را ندیده کر است صدای نامحرم را نشنیده و لال است با نامحرم سخن نگفته . مدتها از خدا می خواستم این دسته گلم را به انسان مناسبی دهم . دیشب که به خاطر یک چهارم سیب برای حلالیت طلبیدی فهمیدم دینداری . از این پدر و مادر مقدس اردبیلی به دنیا آمد .

وی شاگردی دارد  بنام امیر علام که میگوید شب خوابم نبرد به  بیرون آمدم استادم را دیدم به سمت حرم امیر المومنین آمد دربسته باز شد مدتی ماند بعد به سمت مسجد کوفه راه افتاد با ز در بسته باز شد ماند و درمسیر بازگشت به نجف متوجه من شد چون سرفه ام گرفت . – من مدتی است دنبال شما هستم – قول بده تا زنده ام سر مرا فاش نکنی . ( نکته به جوانها : جواهر فروشها ی قدیم گاو صندوق نداشتند شبها طلاها را داخل کیسه ای می ریختند و با مواظبت که از جای خلوتی بروند به خانه . جواهرفروشان کتوم هستند آهسته رفت و آمد می کنند . هرکه اسرار حق آموختند مهر کردند و دهانش دوختند . اما شلغم فروش و لبو فروش داد می زند دنبال شلغم فروشها راه نیفتید . وظیفه شما در دوره غیبت عمل به رساله مرجع تقلیدت است هرچند ممکن است برخی از این افراد حرف های مهمی وانمود کنند ) – بله قول می دهم – مدتی بود درمساله ای علمی فکر می کردم به حرم آقا امیر المومنین رفتم فرمود برو جواب را از فرزندم مهدی بگیر در مسجد کوفه است رفتم گرفتم . و الامرکله بیده . ملا قاسم علی رشتی درتخت فولاد اصفهان خدمت آقا اصرار کرد که به من علم کیمیا بده فرمود ما رزقت را می دهیم چه نیازی به علم کیمیا ( مقسم الارزاق باذن الله اوست  ومن اعرض عن ذکری فان له معیشه ضنکا) – اقا ذکری به من یاد بدهید د رگرفتاری ها . یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان ادرکنی و لاتهلکنی – آقا طبق ادبیات عرب می بایست جمع بیاورم – فرمود اجدادم را صدا بزن ولی همه کاره عالم منم . 

 

 




:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: نقش امام زمان در هستی"امام زمان ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : محمد احمدی
تاریخ : سه شنبه 3 بهمن 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: